Saat Melepaskan Dia Demi Kebahagiannya

Allah mengetahui yang terbaik, akan memberi kesulitan untuk menguji kita,kadang ia pun melukai hati kita, supaya hikmat-Nya tertanam dalam, Jika kita kehilangan cinta maka pasti ada alasan dibaliknya,alasan yang kadang sulit untuk difahami namun kita harus tetap percaya bahawa ketika Ia mengambil sesuatu, Ia telah siap memberikan yang lebih baik.

Ingatlah... bahawa kita mungkin menemukan cinta dan kehilangannya, tetapi ketika cinta itu mati, kita tidak perlu ikut mati bersamanya.Kenapa kita menutup mata ketika kita tidur?Ketika kita menangis?Ketika kita membayangkan?

Ini kerana hal terindah di dunia tidak terlihat..kadangkala, orang yang kita cintai adalah orang yang paling menyakiti hati kita. Ada hal-hal yang tidak ingin kita lepaskan,ada orang-orang yang tidak ingin kita tinggalkan.

Tetapi ingatlah,melepaskan bukanlah akhir dari dunia,melainkan awal dari suatu kehidupan baru.

Kebahagiaan ada untuk mereka yang menangis,mereka yang tersakiti, yang telah mencuba dan mencari,kerana merekalah yang boleh menghargai bertanpa pentingnya orang yang telah menyentuh kehidupan mereka.

Pepatah mengatakan,

Cinta yang agung adalah ketika kita menitikkan air mata dan masih peduli terhadapnya, ketika dia tidak mempedulikan kita dan kita masih menunggunya dengan setia, ketika dia mencintai orang lain dan kita masih boleh tersenyum sembari berkata “aku turut bahagia untukmu”…

Sakit patah hati bertahan selama kau menginginkannya dan akan mengiris luka sedalam kau membiarkannya.

Tantangannya bukanlah bagaimana boleh mengatasi melainkan apa yang boleh diambil sebagai pelajaran dan hikmahnya.

Orang terkuat bukanlah mereka yang selalu menang,melainkan mereka yang tetap tegar ketika mereka jatuh.

Cinta bukannya perkara menjadi “orang sempurna”nya seseorang.Justeru perkara menemukan seseorang yang boleh membantu menjadikan dirimu menjadi sempurnanya.

Entah bagaimana, dalam perjalanan kehidupan,kita belajar tentang diri sendiri dan menyedari bahawa penyesalan tidak seharusnya ada, hanyalah penghargaan-penghargaan abadi atas pilihan-pilihan kehidupan yang telah kita buat.

Akan tiba saatnya dimana kita harus berhenti mencintai seseorang,bukan kerana orang itu berhenti mencintai kita melainkan kerana kita menyedari bahawa orang itu akan lebih berbahagia apabila kita

"Melepaskannya."

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...