Di Hari Kelahiran

Ya Allah 
kala bonda bertarung utk memilih antara nyawaku atau nyawanya
Engkau Yang Maha Pengasih menyelamatkan kami berdua
syukur pada Mu hingga kini kami masih bersama

Tuhan..
sudah jauh rasanya berkelana
suku abad sudah hidupku di bumi fana
lelah juga mujahadah yang dimula
namun tidak akan ku putus asa

terlalu banyak dosa yang ditempa
terlalu sedikit taubat yang kupinta
banyak sekali janji yang dikata
namun banyak juga ku mungkir dusta

sampai bila perjalanan ku ini
hanya Engkau Yang Maha Mengetahui
terlalu banyak ingin kupinta
terlalu banyak ingin kuadu

namun sebenar-benarnya aku tahu
Engkau tahu walau tanpa ku adu
Engkau tahu walau tidak diberitahu
siapalah aku tanpa Mu
Tuhan 
selalu ku mohon pada Mu
berikan ku redha atas setiap yg berlaku
tidak ingin disegera apa yang Kau tunda
tidak ingin ditunda apa yang Kau segera
biarkan aku sentiasa begitu
agar aku tidak selalu pertikaikan takdir Mu
biar aku bersyukur selalu
walau adakala apa yang Kau beri aku tidak mahu
sesungguhnya Engkau beri apa yang aku perlu
bantu aku dalam kembara ini
hingga akhirnya aku sampai ke destinasi suci
menemui Mu Tuhan yang Maha Tinggi

melodi jiwa
dipagi ulangtahun diri

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...